Check with seller Tuyển nhân viên CÔNG TY CỔ PHẦN HÀNG HÓA HẢI ÂU làm việc tại Hồ Chí Minh cần tuyển gấp Export Custom
- Location: Hồ Chí Minh, Viet Nam
Tuyển nhân viên CÔNG TY CỔ PHẦN HÀNG HÓA HẢI ÂU làm việc tại Hồ Chí Minh cần tuyển gấp Export Customer Service & Document Staff
Mô tả công việc
Contact customers to obtain details for issuing the bill.
Open the file & issue the B/L for customer. Verify shipment details with the agent and sale’s customers.
Submit the SI & VGM to the shipping line.
Process AMS/AFR/ENS files & FMC filings for the shipment.
Provide AMS/eManifest, ISF information to customers and agents on time.
Amend the B/L as per customer requests.
Send pre-alerts to the agent.
Update delivery orders upon receipt of payment and customer requests.
Monitor shipment status (AMS, eManifest, ISF match).
Track the shipment through each leg of the journey.
Provide updates for each stage to the shipper/agent.
Revise AMS, eManifest, ISF in case of changes (transshipment, B/L amendments).
Update customers on vessel departure and arrival schedules.
Verify invoices from shipping lines and agents, enter purchase costs into the system, and inform accounting for payment processing.
Enter sales prices for nominated shipments or as authorized by sales.
Archive all shipment-related documents into the system.
Close the file once the shipment is completed.
Coordinate with sales, shipping lines, and customers to resolve issues related to shipments, such as vessel changes, delays, port changes, or damages/losses.
Work with operations/customers, airlines, or co-loaders to address issues at the origin, such as damages, weight discrepancies, incorrect documents, or other incidents.
Collaborate with customers/airlines/agents/co-loaders to handle claims related to delays, damages, or missing cargo at the destination airport or final destination.
Work with sales and accounting to finalize payments and recover outstanding debts from customers.
Yêu cầu ứng viên
Graduated from college or higher in economics, import-export, or related fields.
Experience in a customer service & documentation role for export shipments, with 2-5 years in the logistics/forwarding industry.
Proficient in English; strong communication skills are an advantage.
Proficient in Microsoft Office.
Quyền lợi
Salary: 12 million – 15 million VND.
Annual salary reviews and holiday bonuses (e.g., National Day, International Labor Day, International Children’s Day, New Year, 13th-month salary, and Lunar New Year).
Annual health check-ups and company trips.
Participation in social insurance, health insurance, and unemployment insurance as per regulations.
Provision of all necessary work equipment.
Full benefits and entitlements for employees as stipulated by the Labor Law.
Opportunities for training, internal and international job rotation within departments, and increased income for dedicated, capable, and long-term employees.
Địa điểm làm việc
- Hồ Chí Minh: Tầng 2, Tòa IAS, 121 Đường Nguyễn Bỉnh Khiêm, Đa Kao, Quận 1, Hồ Chí Minh, Quận 1
Thời gian làm việc
Thứ 2 - Thứ 6 (từ 08:00 đến 17:00)
Thứ 7 (từ 08:00 đến 12:00)
Thứ 7 Remote
Cách thức ứng tuyển
Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm
Ứng tuyển
ngay dưới đây.
Tags:#việc làm CÔNG TY CỔ PHẦN HÀNG HÓA HẢI ÂU, @tuyển_nhân_viên Hồ Chí Minh, tuyển dụng Chăm sóc khách hàng
Logistic / Vận tải
Useful information
- Avoid scams by acting locally or paying with PayPal
- Never pay with Western Union, Moneygram or other anonymous payment services
- Don't buy or sell outside of your country. Don't accept cashier cheques from outside your country
- This site is never involved in any transaction, and does not handle payments, shipping, guarantee transactions, provide escrow services, or offer "buyer protection" or "seller certification"
Related listings
-
Trợ lý kế toánViệc làm khác - Phú Nhuận (Hồ Chí Minh) - 2024/02/17 Check with seller
MÔ TẢ CÔNG VIỆC: Hỗ trợ hoàn thiện đầy đủ các chứng từ dự án, tài khoản ngân hàng Kiểm tra và sắp xếp chứng từ, Photo, scan, lưu trữ chứng từ kế toán (nếu có yêu cầu) Phụ trách các công việc khác liên quan đến hành chính văn phòng Nhập liệu các giao ...
-
[WM] - Trưởng Nhóm Trang TríViệc làm khác - (Hồ Chí Minh) - 2024/02/17 Check with seller
Thông tin tuyển dụng nhanh [WM] - Trưởng Nhóm Trang Trí làm việc tại Công Ty Cổ Phần In Holdings Hồ Chí Minh Hỗ trợ Trưởng bộ phận điều hành toàn bộ hoạt động và nhân sự của Bộ phận Trực tiếp làm việc với khối phục vụ đảm bảo cung cấp dịch vụ chất lư...
-
[WM] - TRƯỞNG BỘ PHẬN TRANG TRÍ (Trang trí hoa tươi - Sự kiện, hội nghị)Việc làm khác - (Hồ Chí Minh) - 2024/02/17 Check with seller
Thông tin tuyển dụng nhanh [WM] - TRƯỞNG BỘ PHẬN TRANG TRÍ (Trang trí hoa tươi - Sự kiện, hội nghị) làm việc tại Công Ty Cổ Phần In Holdings Hồ Chí Minh Tốt nghiệp từ Trung Cấp trở lên. Có kiến thức về nghệ thuật, mỹ thuật, cắm hoa, trang trí,… Có ki...
Comments
Leave your comment (spam and offensive messages will be removed)